De Uitdaging
Het nieuwe product VitaMind heeft een ingrediënt dat je tijdelijk slimmer maakt. Althans, volgens de verpakking. En volgens Ronald Koeman, want die verbond er zijn naam aan. Maar daar was nog weinig ruchtbaarheid aan gegeven…
Het Idee
Suggereer naar de pers het volkomen belachelijke verhaal dat Ronald Koeman een boek geschreven zou hebben over ‘Slim Presteren’ en maak ze helemaal wild van nieuwsgierigheid.
De Uitvoer
De gehele vaderlandse pers ontving via ANP het nieuws van de op handen zijnde titel. De telefoon stond roodgloeiend. Ronald speelde het spelletje mee. Twee dagen later kregen alle redacties het boek afgeleverd: het was een dummy die als verpakking
voor het product diende en aan alle verwarring een eind maakte.
Resultaat
De ludieke actie deed het fantastisch in de redactionele pagina’s en werd in zowel de serieuze pers als in de sportpers vermeld en afgebeeld. Met als hoogtepunt een item in RTL Boulevard…
In portfolio want
Klein budget (€ 5.000), groot effect.
Mijn bijdrage
Strategie en idee, begeleiding ontwerp, copywriting (persbericht)