HISWA
De Uitdaging
De HISWA is een van de oudste, typisch Nederlandse beurzen en kampt met een oubollig imago en dito communicatie.
Leg een grafisch grid neer dat het imago opfrist, meerdere jaren meegaat en minimale kosten voor productie oplevert.
Het Idee
De HISWA is net zo Nederlands als Nederland. Vergroot de vlag van het logo tot een omlijsting voor sterke fotografie.
Boven blauw, onder rood, fotografie midden. Wissel met je fotografie om verschillende boodschappen of beurscontent te laten zien.
De Uitvoer
Het grafisch ontwerp werd geleverd door Adrian van Wyk, de fotografie voornamelijk met stock. Er werd een hele serie advertenties, banners, vlaggen, stickers en ander drukwerk voorbereid voor de marketeers van de RAI. Op verzoek maken we ieder jaar een kleine verfrissing in het ontwerp.
Resultaat
Het grid is inmiddels 3 jaar in gebruik en leverde en jaarlijkse kostenreductie op van ongeveer 10.000 euro. Het bureau is sindsdien meer betrokken bij strategie en concept, en minder bij productie van de creatie.
In portfolio want
Eenvoudige oplossing van de uitdaging.
Mijn bijdrage
Strategie en idee, begeleiding ontwerp.