De Uitdaging
Chipsfabrikant Smiths [Doritos) doet jaarlijks één monsterpromotie, waarbij alle registers open gaan. Voor de promotie van 2007 was de enige doelstelling: bigger than ever…
Het Idee
‘An Apple a day in Bags of Doritos & Lays’; een combinatie van de allerpopulairste prijs om te winnen (een MacBook laptop) met een grappige online game waarin een Oma-tje (Granny Smiths) appels moet vangen uit een boom. Vang appels, win Apple’s!
De Uitvoer
Codes in de zakken chips gaven toegang tot het spelen van de eerste 3D flash-game ooit gebouwd. Een grote ‘wauw’ voor de gamers-doelgroep.
Resultaat
De premium bleek zo hot te zijn dat groepen jongeren de zakken chips met vuilniszakken tegelijk uit de winkel haalden. De redemptie was met 8% het hoogste in Nederland ooit gehaald. Het spel werd in twee maanden 3.2 miljoen (!) keer gespeeld. Ook dat was een nationaal record.
In portfolio want
Ik doe behalve klein en slim dus ook groot en meeslepend.
Mijn bijdrage
Concept, account.