De Uitdaging
Chupa Chups is van een cool brand afgezakt naar een kids brand. Maak het merk weer populair bij jongvolwassenen. Briefing; sampling en een outdoor campagne op basis van de Salvador Dalí heritage van het merk.
Het Idee
Maak kunst met lolly’s. Vraag straatkunstenaars (in navolging van Dalí) de ontwerpen te maken en plaats de kunst op festivals. Bezoekers mogen de kunst opeten.
De Uitvoer
Twee 3 x 9 meter festiwalls die gedurende twee jaar alle grote festivals in NL en BE aandeden. Het eerste jaar met street art, het tweede jaar met de branding van de festivals er op.
Resultaat
Een bereik van 500.000 bezoekers op festivals en 2,5.000.000 in de media, voor een budget van 200K. De campagne werd internationaal gekopieerd. Als toef op de taart belde het Rijksmuseum of we voor hen de Nachtwacht wilden maken.
In portfolio want
De leukste campagne die ik tot nu toe heb mogen maken.
Mijn bijdrage
Strategie, Concept, begeleiding kunstenaars, PR (copy).